28 wrz 2015

OwlCrate #1 - recenzja edycji wrześniowej, czyli gdzie można spotkać Daenerys, Tris, Katniss, Hermionę i Willowdean w jednym miejscu (?)


Sowia poczta istnieje! W pewnym sensie…


[OwlCrate] to subskrypcja książkowa Young Adult, która wystartowała w marcu tego roku i od razu wzbudziła zainteresowanie moli książkowych. Było ono tak duże, że aż część czytelników musiała zapisać się na listę oczekujących – ta wydłużała się i wydłużała, wydłużała… Choć co miesiąc oferowano pulę wolnych miejsc, to i tak wiele osób musiało „odstać swoje”. Ja czekałam dwa miesiące zanim otrzymałam zaproszenie.

OwlCrate w dużej mierze przypomina nasze polskie EpikBox, o którym napisałam [TUTAJ]. W przypadku „Sówek”, jak lubię nazywać subskrypcję, co miesiąc otrzymujemy pudełko, w którym ukryto powieść w twardej oprawie, od 3 do 5 gadżetów nawiązujących do literatury oraz dodatki promujące książkę od autora bądź wydawcy. Każdy miesiąc związany jest z innym motywem; poprzednie edycje reprezentowały hasła: Fantasy, All the Feels, Parallel Worlds, Diversity, Friendship, Mystery. Ich zawartość możecie obejrzeć [TUTAJ]. 



Tym razem OwlCrate z hasłem Leading Ladies postawiło na kilka najsłynniejszych (ostatnio) powieściowych pań - nie wszystkie z nich pochodzą z Young Adult. Niech was nie zmylą słodkie kolory, bo dziewczyny w rolach głównych potrafią pokazać pazurki i zawalczyć o swoje. Są silne, odważne, kradną każdą scenę a przy tym zdobywają sympatię czytelników.


Czas zagłębić się we wrześniowe pudełko OwlCrate i omówić kryjące się w nim skarby…


To słynna wizytówka „Sówek”, która w każdej edycji ma inne tło nawiązujące do hasła przewodniego. Tym razem padło na róż oraz powieściowe symbole. Druga z wizytówek reklamuje [Hccfrenzy], czyli portal poświęcony Young Adult prowadzony przez wydawnictwo HarperCollins Canada.


Pierwszą panią, jak nietrudno zgadnąć, jest Tris Prior z „Niezgodnej”. Torbę i zakładkę zdobią elementy znane z serii oraz hasło „Odważni i nieustraszeni”. Zestaw został zaprojektowany przez [Whoviandrea]. Co prawda torby nie są moim ukochanym gadżetem, ale ta odnalazła swoje przeznaczenie jako pokrowiec na poduszkę. Bo dlaczego nie... :)


Druga jest Daenerys Targaryen z „Pieśni Lodu i Ognia”. Breloczek Funko Pop! Mini podbił moje serce. Niedawno ogłoszono, że kolejne edycje mogą zawierać tradycyjne figurki Pop! Biorąc pod uwagę fakt, że niedługo mają się pojawić postacie z "Igrzysk śmierci" [TUTAJ] możecie zobaczyć projekty - ja już nie mogę się doczekać.


[Crystal Compass] ofiarował symbol należący do Katniss Everdeen z „Igrzysk śmierci”, czyli naszyjnik ze strzałą w kolorze starego złota. Fakt, częściej kojarzymy trylogię z Kosogłosem, choć przecież to strzały dłużej towarzyszą Katniss.


Oczywiście ta edycja nie mogła obejść się bez Hermiony Granger z „Harry’ego Pottera”, czyli mojej ulubionej bohaterki młodzieżowej. Dwie twarze młodej czarownicy ukazano z obowiązkowymi atrybutami: barwami Gryffindoru, kotem Krzywołapem i oczywiście książką. Ilustrację po prawej przygotowała Megan Lara - pozostałe fantastyczne prace możecie znaleźć [TUTAJ].


Cieszy mnie, że w pudełku znalazło się „Dumplin’” Julie Murphy, które w Polsce ukazało się pod tytułem „Konkurs”. Książce towarzyszy promocyjna naklejka oraz uroczy list od autorki. „Dumplin’” miałam w swoich czytelniczych planach już od dłuższego czasu. Powieść wpisuje się w pewien nurt, o którym niedługo napiszę dość obszernego posta. Teraz jestem na etapie zbierania materiałów i uwierzcie mi – jest ich mnóstwo, na dodatek prawie każdego dnia natykam się na nowe. Temat jest niesamowicie ciekawy i mam nadzieję, że podzielicie moje zainteresowanie.


Lubię amerykańskie wydania w twardych oprawach, bo zawsze cieszą oko. Po zdjęciu obwoluty znalazłam koronę, która jest symbolem Willowdean. Mam nadzieję, że lektura również będzie ukoronowana najwyższą oceną - a przynajmniej dobrą :)


Dotarliśmy do dna… Sówka życzy udanej przygody w literackim świecie. 


Oto wrześniowe pudełko w całej krasie. Czy jestem zadowolona? Zdecydowanie tak! Nie potrafię wybrać, który element jest moim ulubionym, bo całość spisuje się fantastycznie.

34 komentarze:

  1. Ale wspaniała inicjatywa! Same skarby ! Muszę dowiedzieć się więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To miłej lektury :). Zastanawiałam się już nad tą książką, ale nie jestem pewna, czy mi się spodoba. Chętnie przeczytam Twoje wrażenia. Może mnie przekonają :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno napiszę coś o Dumplin', bo bardzo ciekawi mnie ta powieść.

      Usuń
  3. Aż chyba poszperam o Owlcrate :D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż w Polsce był dopiero jeden epikbox, to sądzę, że zagraniczne są o wiele razy lepsze ;) Ale to tylko moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim zagraniczne subskrypcje mają większe możliwości współpracy z innymi sklepami, np. Etsy, które oferuje oryginalne gadżety wykonywane przez różne osoby. Myślę, że polskie subskrypcje też mogą nabrać rozmachu, teraz dopiero raczkują :)

      Usuń
  5. Naszyjnik jest cudowny, obrazki z Hermioną również! A książkę z chęcią bym przeczytała c:

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, cudowna sprawa dostać tak niesamowitą paczkę! Zazdroszczę! :)
    Te wszystkie drobiazgi i książka... Ach, kuszą ^^ Coś mi się wydaje, że warto na coś takiego czekać ;)
    Najbardziej zachwyciła mnie torba- stylowa i tematyczna, jak dla mnie idealna ^^

    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto było czekać :)

      Usuń
  7. Właśnie czekam na Epikboxa, który ma być bodajże w drugim tygodniu października.
    Paczka bardzo fajna. Breloczek i torba podobają mi się najbardziej. Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poczytam, co kryje w sobie październikowy EpikBox, gdy już dotrze do blogerów :)

      Usuń
  8. Bardzo lubię Hermionę i Katniss, więc takie gadżety związane z nimi, bardzo by mnie ucieszyły. Taka paczka to świetna sprawa! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skusiła mnie właśnie zapowiedź oparta na Hermionie i Katniss - jak widać, nie żałuję swojej decyzji :)

      Usuń
  9. Super pudełko, liczę, że w Polsce zrobią więcej takich miesięcznych subskrybcji :) Przyjemnego czytania.

    http://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe :) Amerykanie mają Owlcrate, Uppercase, Bookriot i mnóstwo innych. Gdy jeden zyskuje na popularności, to od razu pojawiają się inne.

      Usuń
  10. Owlcrate śledzę dzięki zagranicznym jutuberom i naprawdę jestem jego fanką. Dlatego cieszę się, że Polska też w końcu doczekała się swojej książkowej subskrypcji - NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ październikowego boxa <3 Chcę go już mieć, chcę, chcę!

    Pozdrawiam,
    Po Książkach Mam Kaca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam na październikowego boxa, tyle że z Owlcrate - hasło przewodnie z Halloween sprawiło, że nie mogłam się oprzeć :)

      Usuń
  11. torba Dauntless, nosiłabym :) pierwszy raz słyszę o owlcrate.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie to wszystko wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna inicjatywa, przyznaje że pierwszy raz o niej ssłyszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z przykrością muszę stwierdzić, że to wygląda lepiej niż EpicBox... ;) na recenzję Domplin czekam niecierpliwie i już zacieram rączki na myśl o tym jaki nurt opiszesz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja na pewno będzie - wspomniany post też, tylko muszę nad nim popracować. EpikBox dopiero się rozkręca, więc trzeba dać mu szansę :)

      Usuń
  15. Fajnie, że to pokazałaś! Jak to wszystko wygląda w tej zagranicznej edycji :D Dla mnie torby to akurat byłby wręcz idealny gadżet, ale myślę, że znajdziesz dla niej zastosowanie ;) Reszta dodatków też wygląda dobrze - nawet bardzo dobrze!
    Jak to się prezentuje cenowo jeszcze powiedz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena: 29,99$ plus przesyłka w zależności od kraju zamieszkania.

      Usuń
  16. Torba! <3 przygarnęłabym! Super zawartość paczki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem tak zakochana w tych boxach, nie tylko książkowych, ale także jedzeniowych :D I na ten box czaję się już od baaaardzo dawna, więc chyba czas najwyższy się w niego zaopatrzyć ^^

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mona Te [Blog]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boxy mają w sobie coś uzależniającego. Spotkałam mnóstwo różnych subskrypcji i przy każdej jest ta myśl "a może by tak skorzystać?" :)

      Usuń
  18. jeju, te gażdżety są ganialne, nie mogę się na nie napatrzeć :3

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, zazdroszczę absolutnie wszystkich gadżetów ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zakochałam się! Też bym taką paczkę chciała. :D Tylko w przeliczeniu na polskie złote cena chyba była niezła.;/
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń